Tesla se pregătește să primească bani de la UE: de ce contează pentru momentul când o să vrei o mașină electrică

de: Ciprian Ioana
27 01. 2021

Tesla e un nume mare în industria auto și a reușit să se impună foarte bine la nivel european. Acum, se pregătește chiar să primească bani de la UE.

Uniunea Europeană caută să asigure un viitor electric pentru industria auto europeană, dar de aceste planuri nu profită doar europenii. Tesla e un nume care și-a găsit loc extrem de bine în Europa. Va deschide anul acesta fabrica din Germania, prima din Europa și americanii și-au dat seama că e loc de mai mult.

Un plan aprobat de UE prevede acordarea de ajutoare de stat pentru producătorii care susțin producția locală de baterii destinate mașinilor electrice. Tocmai pentru a reduce dependența față de China. În acest fel, s-ar reduce importurile din statul asiatic.

Tesla se pregătește să primească bani de la UE

De ajutoarele de stat gândite de UE se vor bucura toți producătorii care vin cu planuri ambițioase pentru a fabrica pe teritoriu european baterii electrice. Printre ei se numără Tesla, dar și BMW.

”Comisia Europeană a aprobat îmtregul proiect. În următoarea etapă vor urma notificările de finanţare individuală şi sumele de finanţare pe companie”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Economiei din Germania.

Proiectul se va derula până în 2028.

Pe lângă Tesla şi BMW, între cele 42 de companii care s-au înscris în program pentru a primi ajutoare de stat se află Fiat Chrysler Automobiles, Arkema, Borealis, Solvay, Sunlight Systems şi Enel X. În China  sunt produse 80% din celulele de baterii litiu-ion, dar UE a afirmat că ar putea să îşi asigure necesarul până în 2025.

Finanţarea proiectului va proveni din Franţa, Germania, Austria, Belgia, Croaţia, Finlanda, Grecia, Polonia, Slovacia, Spania şi Suedia. Programul mai are ca obiectiv atragerea a 9 miliarde de euro de la investitori privaţi, potrivit Comisiei Europene.

Germania a mai arătat că Berlinul a alocat aproape 1 miliard de euro alianţei pentru celulele de baterii, intenţionând să sprijine proiectul cu circa 1,6 miliarde de euro.

În tot acest context, devine tot mai clar modul în care Tesla și-a calculat intrarea pe continent și cât de bine gândiți au fost pașii făcuți. Prima fabrică europeană a constructorului e ridicată în Germania, prima economie germană și cea mai mare piață auto de la nivelul UE. Tot acolo sunt și subvenții generoase acordate de stat la cumpărarea unei mașini electrice.

O altă țară care oferă subvenții consistente este, supriză sau nu, chiar România. E de înțeles, așadar, de ce Tesla a ales și țara noastră pentru deschiderea unui birou regional.